perjantai 26. lokakuuta 2012

Irtiotto (punaisesta) lihasta



Oma kasvimaa sai minut miettimään omaa ruokavaliotani. Huomasin syöväni ihan liikaa lihaa, oikeastaan päivittäin jossain muodossa. Päätin ottaa pienen irtioton lihasta ja ostin kirjamessuilta Härkäpapua sarvista -kirjan. Olen myös kolunnut kasvisruokablogeja ja -ohjeita netissä. Toistaiseksi vain punainen liha on pannassa ja sekin vain kotioloissa. Broileria syön kerran viikossa, ja jos jossain kylässä tarjotaan liharuokaa, niin en jätä syömättä.
Kasvisruoka on monipuolista, kunhan ensin ottaa asioista selvää. Minun harhaluuloni oli, että kasvissyöjät "elää soijarouheella". Kuinka väärässä olinkaan. Tälläkin viikolla olen syönyt Kikhernekastiketta ja spaghettia, Punajuuripihvejä ja kukkakaalimuusia, Paistettua siikaa ja vihreitä papuja sekä tänään purjo-perunasosekeittoa ja jälkkäriksi luumu-kermahyydykettä. Kyllä, kalaruoat kuuluvat myös ruokavaliooni.
Eilen kävin ostamassa Ruohonjuuresta gluteenijauhoja seitania varten, hampun siemeniä ja gram-jauhoja. Härkäpapuja (kuvassa) minulla on pakkasessa, aika vähän tosin.
Kaikkia ihania reseptejä on odottamssa, mutta parasta on ollut, että minulla ei ole enää koko ajan nälkä. Ihme kyllä, pystyn helposti olemaan syömättä monta tuntia, tällä hetkellä syönkin vain kolme kertaa päivässä ja se riittää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti