lauantai 8. tammikuuta 2011

Olen iso poika


Moi! Mä olen neljä vuotta. Olen jo iso poika. Minulla oli synttärit syksyllä. Pian tulee uudet synttärit. Joulupukki kävi ja toi mulle paljon lahjoja. Se toi puisen traktorin, puisen auton, aakkospalikoita ja puisen Onnenpyörä-pelin. Äiti tykkäs niistä, kun ne oli kaikki jotain Jukka-leluja. Kyllä mäkin niistä tykkään, kun niillä voi leikkiä rallia.

Mä olen hyvä tekemään kaikenlaista. Tykkään laulaa tosi paljon. Missä on peukalo-laulun osaan ihan kokonaan. Joskus istun tietokoneen vieressä, kuuntelen äidin lauluja ja opettelen laulamaan mukana. Välillä sävellän ja sanoitan omia lauluja pianolla. Se on kivaa. Mä tykkään askarrella ja piirtää. Kaikesta voi askarrella jotakin, mitään ei kyllä saisi heittää roskiin. Joskus mun pitää tyhjentää vessapaperit pönttöön, että saan sen tyhjän rullan. Mutta mä teen sen salaa, ettei äiti huomaa. Mä tykkään myös leikata, mutta jostain syystä äiti on laittanut sakset purkkiin ylähyllylle. Ihan turhaan, vahingossa mä kerran vaan leikkasin yhden johdon poikki. Mutta onneksi mulla on kyniä. Yleensä mä piirrän paperille, mutta olen mä piirtänyt seinille ja kaappeihinkin. Kerran äiti kysyi, olenko piirtänyt olohuoneen seinään tussilla. Mä vastasin, että se on pitkä juttu, puhutaan siitä sitten huomenna. Yleensä mä piirrään mörön tai kummituksen. Muumilaakson mörkö on pelottava ja kerran se tuli mun uneen ja nosti mut kaapin päälle. Se oli peottavaa. Nyt mörkö ei ole enää tullut, kun olen piirtänyt sitä niin monta kertaa.

Äiti sanoo mua tuholaiseksi. Joskus äiti sanoo mua mahakaskariksi, kun mulla on kuulemma iso maha. Hah, kattois vaan omaa mahaansa! Sitä paitsi, kyllä sen ruoan pitää johonkin mahtua. Mä tykkään melkein kaikesta ruuasta, perunasta en hirveesti välitä, mielummin syön kukkakaalimuusia pikkusiskon kanssa.




Tällanen mä sitten olen. Täydellinen iso poika. Ja isona musta tulee putkimies!

Tänään äiti oli iloinen, kun se jaksoi siivota lelut ja imuroida illalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti